
Muusikalise kontegelikkuse ühendused identiteedi ja diferentsiga
2009
398 lk
Sisukord:Käesolev raamat on esimene mahukam ühispublikatsioon Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia koolimuusika instituudi ning filosoofilise ja pedagoogilise antropoloogia keskuse juures alates 2004. a. sügisest kujunema hakanud teadusliku uurimisrühma töös. Artiklite autoriks on EMTA koolimuusika instituudi juhataja Airi Liimets ning tema doktorandid. Millele osutab raamatu pealkiri? Vastused antud küsimusele võrsuksid loomulikult eelkõige teekonda kui tervikut läbides, kuid kõige enam leiab selleks otseseid viiteid raamatu sissejuhatavast ja väljajuhatavast osast. Pealkirja tähendus selgub järgmiste oluliste mõistete omavahelisest seosest: kontegelikkus, muusikalisus, ühendus, identiteet, diferents. Sisu: li / Sissejuhatuseks li / Airi Liimets. Distsiplinaarsest, aporeetilisest ning mittedistsiplinaarsest mõtlemisest li / Muusika ja sotsiaal-kultuuriline tegelikkus li / Airi Liimets. Muusika noorte elustiilis ja nüüdisaja koolikultuuris li / Marit Mäesalu. Kuidas, kus ja miks kuulavad noored muusikat? li / Kerri Kotta. Muusikaanalüüs kui kuulamine li / Kulla-Siiri Sassian, Airi Liimets. Muusika rollist setode koduses kasvatuskultuuris li / Airi Liimets. Küsivast inimesest ehk Eesti muusikaüliõpilaste ajalisustamisviisid ruumajas ning suhe surma li / Muusika(õpetus) ja ruumajalis-looline tegelikkus li / Reet Liimets, Airi Liimets. Inimene ruumajalisena lugusid jutustades aega otsimas li / Tiiu Ernits. Relatiivse astmesümboolika kasutuselevõtust Eestis ja Voldemar Tammani osa selles li / Nelli Kübarsepp. Muusikaõpetust Eesti üldhariduskoolides 1940-1944 (õppekavade ja laulikute näitel) li / Anu Kõlar. Cyrillus Kreek muusikaõpetajana Läänemaal li / Mirja Markson, Airi Liimets. Legendaarne muusikaõpetaja Jaan Pakk: vaateid elu- ja tegevuskäigule ning metaindividuaalsusele li / Muusika ja pedagoogiline tegelikkus li / Airi Liimets. Millest võib kõnelda (muusika)õpik kui kultuurimärk ehk mida peaksin silmas õpikut kirjutades li / Lilian Reinmets, Airi Liimets. Muusika põhimõistete tundmisest põhikooli ja gümnaasiumi õpilaste hulgas li / Hanna Renter-Reintamm. Aktiivõppe meetoditest muusikaloo õpetamisel gümnaasiumis li / Lii Karro. Muusikakasvatus eakatele li / Meri-Liis Laherand. Olla teadlane või mitte olla? Tulevaste õpetajate käsitused teadusest, teadlastest ning endast teadlasena li / Väljajuhatuseks li / Airi Liimets. (Muusika)kasvatus kui inimese ja olemise diferents
Selle raamatu lisa info
Kapp:
Riiul:
Rida:
Riiul:
Rida:
Seisukord