J�nku Raamat
Raamat
Logi sisse


Maailm 2.0

Maailm 2.0

2009
279 lk
Sisukord:Raamatu pealkiri «Maailm 2.0» viitab maailmale, mida inimene on muutnud. «Maailm 1.0» võiks siis olla maailm, mida inimene ei ole mõjutanud (tuleb muidugi aru saada, et selline maailm on vaid hüpoteetiline võimalus, kuna inimene ise puutub ju kokku vaid muudetud maailmaga). «Maailm 2.0» on maailm, mida inimene pidevalt ümber kujundab ja, veelgi olulisem - ta tunnetab ka ise selle muut(u)mist. «Maailma 2.0» sarnasus osalusveebiga (Veeb 2.0) ei ole samuti juhuslik - me suhtleme maailmaga, jätame sinna oma jälgi, täpselt nii, nagu seda teeb ka maailm meiega. Käesoleva kirjatüki laiemaks eesmärgiks on iseloomustada inimkultuuri arenguga kaasnevat tehislikustumise protsessi ning leida võimalikke arengutrende. Selleks annan ülevaate tehislikustumisest nii inimkultuuri füüsilises ja bioloogilises keskkonnas kui ka inimese enda bioloogilises ja psühholoogilises olemuses. Hüpoteesina pakun välja oletuse, et seni veel tehnoloogiate poolt lõpuni ümberkujundamata valdkonnaks on jäänud isegi mõneti paradoksaalsel kombel kultuur. Viiteid ja vihjeid tehiskultuuride kohta võib leida arvutisimulatsioonidest, rollimängudest ja virtuaalsetest maailmadest. Ma arvan, et õige pea muutuvad tehislikud kultuurid meie kõigi igapäevaelu loomulikuks osaks. Sisu: Loodus Maailma tehislikustumine Inimene ja ümbritsev keskkond Inimene ja geneetiline keskkond Inimkeha kujundamine - tätoveeringust küborgiks Loodus kui tähendus ja väljakutse tehnikale Kultuur Kuidas meie mõtleme kultuurist ja kuidas kultuur mõtleb meist Kultuuri metafoorid Tehislikustumine Kultuuride muutmine Kultuuri arvutisimulatsioonid Järjest tõsisemaks muutuvad mängud Mängud, mis on kasvanud maailmadeks Teekond tehiskultuurini on toonud meid raamatu lõppu Viited ja kommentaarid Kirjandus

Selle raamatu lisa info

Kapp:
Riiul:
Rida:
Seisukord